bg

Strategiprocesser

du og dit hold er eksperterne på din forretning og virksomhed……….

Hvordan forholder din virksomhed sig til beslutninger, der vedrører den nutidige og fremtidige eksistenberettigelse? 

Sker det alene på omverdenens krav og ledelsens intuition og fornemmelse i øjeblikket med mulighed for resultatskabelse eller risiko for, at det kan koste virksomheden sin manøvredygtighed sågar livet, såfremt der i øjeblikket disponeres forkert.

Eller arbejdes der konsekvent og strukturet med baggrund i fakta, observationer og analyser til støtte for satsninger og beslutninger?

Har du overvejet om virksomhedens strategi,

  • er fastlagt, kommunikeret, kendt og giver mening, så den kan virke som en slags stedfortræder for ledelsen, der fortæller alle medarbejdere i orgainsationen, hvad de faktisk skal gøre og kan opnå, så de kan implementere, eksekvere og bidrage markant til resultatskabelsen og de ønskede bundlinjeeffekter.
  • er kendt for dine kunder og leverandører, så de kan understøtte værdiskabelsen og være med til at fundamentere virksomhedens konkurrenceevne, -situation og resultatskabelse, så pris ikke bliver eneste parameter?  
  • er Ambitiøs, mulighedsorienteret og udtrykker en attraktiv fremtid Point of Ambition
  • er konsistent så pejlemærkerne Point of Inspections er tilpasset markedssituationen, og der er klarhed om kursen
  • indeholder scenarier på strategisk beredskab, så virksomhenden kan manøvrere under alle forretningsmæssige klimaforhold
  • er strategien forretningsmæssigt og organisatorisk tilpasset, så den kan eksekveres og være fundmament for tillid til den siddende ledelse fra alle virksomhedens interessenter
  • hvad er bremselængden i virksomhedens strategiske beslutninger?

Og hvornår har du sidst udfordret din virksomheds selvforståelse eller vendt strategien på hovedet – eller elsker du blot den intuitive manøvredygtighed, du har som leder i nutiden, med risiko for strategisk rod og følgeeffekter på resultatskabelsen og mangelfuld Return on Ambition?

 

Strategitypologi

Inspiration: Elmer Fly Steensen – juni 09

Ovennævnte er elementer som de fleste virksomheder i en eller anden form kan nikke genkendende til – vi udfordrer og bidrager aktivt til værdiskabelsen ud fra den forretningsmæssige kontekst og forbinder strategi og hverdag, og vores tilgange er,

  • revitalisering og acceleration af eksisterende strategi i form af af serviceeftersyn og forbedringer
  • innovationsproces i form af nytænkning og udarbejdelse af nye
  • implementering i form af forankring og eksekvering af såvel eksisterende som nye

og vi sætter en dyd i at skabe et udfordrende og spændende miljø i processen, så Return on Ambition er markant og yderst attraktivt, er kommunikeret og matcher din virksomheds ønskede strategiske position og kan eksekveres.

 Strategivej1

 

I strategiproces udfordres, retænkes og perspektiveres nuværende position og ønsket position fastlægges med fokus på Point of Amibtion og Return on Ambition  og virksomhedens strategiske kontekst.

VALUEPERFORM

Vi er er certificeret ValuePerform partner. ValuePerform er udarbejdet med førende eksperter og er et 360 graders strategianalyseværktøj, som tager fakta udgangspunkt i din virksomhed, der giver dig et 100% overblik og danner beslutningsgrundlag for strategi- og potentialefokus – se mere under Samarbejdspartnere.